Vi söker personal till ÅFF:s kansli – är du vår nya stjärna? 

Brinner du för service, är en fena på ekonomi, digitala verktyg och gillar att vara spindeln i nätet? Då kan du vara den vi söker!


Vi erbjuder ett omväxlande arbete där du själv planerar mycket av din tid. Vi är många ideella eldsjälar som driver föreningen, men du kommer ofta att vara "spindeln i nätet”, föreningens starka nav och behöver vara beredd på att självständigt ta initiativ som gagnar föreningen och våra medlemmar. Tjänsten är 80-100%, omfattning är flexibel och kan anpassas i samråd. Huvuddelen tillbringas på kansliet under dagtid. Administrativa- och redovisningsuppgifter ingår i tjänsten. Du hjälper till med allt från ekonomi till uppdatering av våra hemsidor och bistår vid föreningens evenemang. 


Om oss

Vi är en levande och växande fotbollsförening med hjärtat i vår lokala gemenskap. Varje dag jobbar vi för att skapa en trygg, inkluderande och inspirerande miljö för våra medlemmar – från knattar till seniorer. Nu söker vi dig som vill vara en viktig del i det arbetet! 


Om tjänsten 

Som kanslist är du ofta den första kontakten människor har med föreningen – både via mejl, telefon och på plats. Du arbetar nära styrelse, ledare, medlemmar och föräldrar och är ett ovärderligt stöd i det dagliga arbetet. 


Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara: 

  • Svara på frågor och ge god service till alla som kontaktar föreningen
  • Hantera medlemsregister och kommunikation med medlemmar
  • Kontaktperson gentemot förbund, andra organisationer, leverantörer
  • Stötta tränare och ledare med administration och schemaläggning
  • Planera och genomföra föreningsaktiviteter tillsammans med andra
  • Hantera planbokningar, schemaläggning av tränings- och matchtider i samarbete med ledare och kommun.
  • Inventeringar, inköp och beställningar
  • Sköta föreningens fortlöpande ekonomi och bokföring.
  • Leverantörsreskontra och löneberedning inklusive rapportering till Skatteverket av månatliga rapporter.
  • Samordning och rapportering av ansökningar om aktivitets-, medlems- och driftstöd.
  • Uppdatera hemsida och sociala medier.



Om dig 

Vi tror att du i grund och botten är en föreningsmänniska som vet vad som krävs för att en ideell förening skall fungera. Du är noggrann och serviceinriktad samt har förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Du motiveras av att arbeta självständigt i en förening där dina arbetsinsatser gör tydlig skillnad. Du är kommunikativ, har lätt för att samarbeta och bidrar till en god stämning. Du har relevant utbildning för arbetsuppgifterna, eller har på annat sätt skaffat dig motsvarande erfarenhet. Du har god datorvana för Microsoft Officepaketet och är väl förtrogen med bokföring. Vi arbetar idag med bokföring och löner i programvara från Fortnox och med hemsida med mera via 360 player.  


Meriterande är om du har: 

  • Intresse för fotboll och föreningsliv
  • Erfarenhet av medlems- eller bokningssystem
  • Kunskap i ekonomi/redovisning
  • B-körkort och tillgång till egen bil


Vi erbjuder

  • En meningsfull och varierande arbetsvardag
  • Ett härligt sammanhang med engagerade kollegor och medlemmar
  • Möjlighet att påverka och utveckla kansliets arbete
  • Flextid och möjlighet till visst distansarbete


Tjänsten är en heltidstjänst med tillträde enligt överenskommelse. Sysselsättningsgrad kan diskuteras och anpassas utifrån både verksamhetens behov och kandidatens önskemål. 


Ansökan

Skicka din ansökan med CV och kort personligt brev till:

peter.kieback@atvidabergsff.se senast 2025-09-30. Urval och intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.



Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Peter Kieback 070-340 90 58.

By Rickard Esping July 31, 2025
En hyllning till Lasse spjut
By duda June 26, 2025
Lars Spjut har lämnat oss
By duda June 26, 2025
ÅFFs instagram nedlagt